Kaunis kalenteri, BuJo

Ootteko kuulleet bujoilusta, bujosta tai bullet journal -touhusta? 
Jos ette, nyt kuulette. 


Minä törmäsin asiaan omalla facebook-seinälläni kertoessani, miten menneellä viikolla minun yhden päivän suurin haasteeni ja murheeni oli löytää itselleni ensi vuodeksi kaunis kalenteri. (Ja miten kivaa on, kun on joskus päiviä jolloin suurin murhe oikeasti on näin pieni.) Ystävä vinkkasi bujosta "saattaisi olla sun juttu". 

Idea on tehdä ITSE mokoma kalenteri! 


Pahoittelut, ehdin täyttää kalenteria ennen kuin älysin ottaa kuvia. Mutta suosittelen menemään Pinterestiin ja hakemaan kuvia! Tulee kaikkea.

Minä tein opiskeluaikana itse kalenterini. Syy oli hinta - tyhjä pieni muistikirja maksaa vähemmän kuin kalenteri - mutta myös se, että rakastin puuhaa. Pannaan se vaikka minun luonnevikani piikkiin. Idean näin opiskelukaverilta, Millalta, joka on yksi niistä elämäni ihmisistä joiden taito kuljettaa luovuutta arjessa on ilmiömäistä. Ihana Milla. (terveisiä) 

Mutta nyt tiedän touhulle hienon nimen, bujo. 

Mutta mutta.  


Ehdin ennen bujo-asiaa tilata itselleni tämän. MAMBIn Happy Plannerin. On se vaan ihana (ja hervottoman kokoinen). 


Minä aion siis syödä ammattiuskottavuuttani ja kulkea bujon kanssa töissä ja tämä henuisempi Happy Planner jää siviilikäyttöön. Bujoon perinteisesti tungetaan kaikenlaiset listat ja "elä hyvin, naura paljon" -jutut - minä tein kalenterin ja jätin viereisen sivun tyhjäksi. Jospa pääsisin eroon hukassa olevista muistilapuista... 


Keittiön pöytä näytti kaksi päivää tältä. Tyttönen tuli viereen tekemään omaa juttuaan (ja lainaamaan äidin kyniä, vaikka neidillä itsellään on talon paras repertuaari kaikenlaisten kynien suhteen).