Villasukat


Kokeilin Anelmaisia. Anelma Kervisen sukkia kannattaa googlettaa. 

Vähän muutin ohjetta. Alkuun tein valepalmikkoa kun en jaksanut hakea palmikkopuikkoa. Minulla mm. on ongelma kantapäiden kanssa, vahvistetut ja kaikki patenttihommat kantalapussa ärsyttävät jalassa - minä teen aina tiimalasikantapään. 


Näihin kuuluisi virkattuja kukkia ja terälehtiä sekä rusettinauha. Minä jätin ne vielä toistaiseksi pois. 

Näissä kuvissa kaikissa näkyy kerroksen vaihdoskohta. Aika nätti sauma :) Kuvio on sellainen, ettei kerroksen vaihtuminen kauheasti näy. Plussaa siitä. 


Lankaa viedään Anelmaisen kirjoneuleissa korkeintaan kolmen silmukan yli. Se on mukava määrä, ei liian pitkä. Helppo tehdä, neuleen saa tehtyä mukavuusalueella tasaiseksi. (Minulla on tuolla yksi pidempi sahalaita, siinä viedään viiden yli. )


Ja vaikka sukilla on pituutta polveen, ne valmistuivat nopeasti. Kolme päivää. 

Semmoinen hyvänmielen projekti! 
Nämä eivät jää minulle, vaikka alunperin itselleni tein. Väri ei sittenkään ole ihan omani. Tiedän jo, kenelle näitä tarjoan.