Vanhasta kirjasta kukka-asetelmaksi, kurkistus edellisen postauksen "taakse".

Kirppikset pullistelevat vanhoja kirjoja. Minä ostan sieltä usein kirjoja ihan lukemista varten, mutta kirjoista myös saa kaikenlaista kivaa. Tässä yksi idea. 


Tämä on helppo tehdä. 

Tarvitset
- kirjan
- mattopuukon
- metalliviivottimen (muovinen ja puinen menevät hajalle tässä hommassa)
- liimaa + sudin sille
- hyvää musiikkia ja hermot. Tämä ei tule viidessä minuutissa valmiiksi, vaikka helppo juttu onkin.

Valitse paksu kirja. Jos ulkonäkö ei sellaisenaan miellytä, tuunaa se. Parhaat apajat kirjoille ovat kirpputorit, jotka toimivat lahjoitusperiaatteella - minä löysin omani Seinäjoen Kierrätyskeskuksen Kierrätysmyymälästä


Valitse kirjasta aukeama, joka näyttää kivalta. 


Seuraavaksi terävällä (!) mattopuukolla ja metalliviivottimella teet kolon läpi lähes kaikkien sivujen.


Pienet epätasaisuudet eivät haittaa.


Sitten liima. Minä käytin ihan peruserikeeperiä sellaisenaan.


Sivele liimalla kolon sisäreunat. Liimaa myös muutama sivu yhteen pohjasta. Älä laita liimaa kirjan ulkoreunoille (ihan vain esteettisestä syystä). 


Kannattaa laittaa jokin toinen iso kirja tms. painoksi kolon päälle siksi aikaa kunnes liima kuivuu. 


Perinteisestihän näitä näkyy vanhoissa elokuvissa pullo-, avain- ja aarrekarttapiiloina. Miksei se salapiilona toimisi edelleenkin :D 

Minä halusin kukkia! 


Ja tässä kohtaa loppui minun osuuteni - vein kirjan kukkakauppiaalle (tänne, jos kiinnostaapi), kerroin väritoiveet ja muutaman päivän päästä hain kotiini tämän kaunokaisen. 


Ulkona on harmaata, mutta minua ei haittaa. Minä nuuskin ihanan tuoksuisia ja vahvan värisiä freesioita ja hipelöin varovaisesti kummituspuun oksia. Ehkä minun pitää hakea kummituspuu ihan ruukkukasvina kotiin, tuon on tosi hauskan näköinen kasvi! 

Kaunista syysviikonloppua!