Halloween-kynttilät

Joko saa
ihan vähän vaan
kynttilöitä polttaa
ja kurpitsaa kaivertaa?

Minä odotan Halloweenia! Alunperin en Halloweenista niin perustanut, mutta minun lapseni rakastavat naamiaisia ja pääsin kauniisiin Halloween-juhliin pari vuotta sitten - ajatukseni muuttuivat. Meillä on jo vähän Halloweenia sisustuksessa, myönnetään. Mutta ei sentään joulua vielä! Minun Halloweenini ei ole painajaisia ja pyöveleitä, vaan värejä ja sadonkorjuuta. Kurpitsoja ja kynttilöitä.
Turvalliset Halloween-kynttilät naamiaisjuhliin, olkaa hyvät. 

Tarvitset:
- kuumaliimaa
- vessapaperirullia
- led-tuikkuja
- mustaa askartelumaalia ja siveltimen. Minä käytin mataksi kuivuvaa maalia.

Ensin pienennät vessapaperirullan halkaisijaa. Tee sisäreunaan pari raitaa päällekkäin kuumaliimalla. Näin.


Sitten istutat tuikun keskelle, pidät toisella kädellä sitä paikoillaan samalla kun toisella kädellä lisäät liimaa tuikun ympärille. Siis tuikun ja vessapaperirullan väliin jäävään tilaan.


Täytä koko matkalta ja lisää niin, että liima nousee vähän tuikun reunan ja rullan reunan yli. Aidossa kynttilässä on reunassa pullistuma eli sitä jäljitellen pursotat liimaa. 


Tee liimalla valumia. Yläreunassa valumat ovat paksumpia ja ohenevat alaspäin.


Kun kuumaliima on jähmettynyt, maalaa kynttilä. Maalaa tuikkukin, mutta älä liekkiä!


Koko matkan alas asti. 


Kun maali on kuivunut, laita kynttilät päälle pohjan kautta! 


Valmis! 


Oi voi, minulla on vaikka mitä kivaa Halloween-aiheesta tänävuonna! 

Joko saa,
ihan vähän vaan?