Vilukissalle villasukkia

Minulla on nyt neljäs viikko flunssaa ilman minkään valtakunnan paranemisen merkkejä, joten blogiin sopii tähän kohtaan laittaa villasukka-asiaa. 

Olen neulonut ihan tuoreesta kirjasta sukkia. Tein elokussa jo yhdet Anelmaiset taas, mutta nyt halusin kokeilla jotain uutta. 

Tässä ensimmäiset! 


Ja sama sukka toisessa jalassa, niin näette kerroksen vaihtumiskohdan. Maastoutuu hyvin! 

Saatte tällaisia yhden jalan kuvia, koska en ole vielä keksinyt, miten saada molemmista jaloista kaunis kuva :D Saa muut harrastaa niitä. Mutta kyllä näistä selkoa saa näinkin.

Ihan alkuperäistä ohjetta en noudattanut, kuten näkyy:


Tein tiimalasikantapään (koska sen teen nopeasti, laskematta ja saan siitä nätimmän) ja yksivärisen terän (koska kirjoneuleesta tulee minun makuuni liian paksu kengässä). Pidän tuosta kuviosta! Suunnitelmissa on tehdä ohjeen mukainen - teräkin kirjoneuletta - punavalkoisena jouluksi! Tulee nätit, maltan tuskin odottaa että pääsen toteuttamaan ne.

Ohje on "Nostalgia" Vilukissan villasukat -kirjasta. Kirja on ihan hiljan julkaistu!


Toiset, pidemmät sukat, ovat vielä puikoilla.  


Tämä on ihana malli, näistä tulee uudet lempisukat. 


Mallin nimi on Hedelmäsalaatti ja alkuperäinen mallikuva näyttää tältä: 


Tällä mallilla saatan tehdä omat Suomi100-sukkani - sinivalkoisina siis! Tai sitten kirjan Freya-mallilla. Vaikea päättää. 

Kirjassa on melkein kaikki ohjeet sellaisia, jotka jäivät minulle "voisi kokeilla!" -listalle. Ei kummallisuuksia eikä turhia konstailuja, paljon tuttua - mutta silti kivoja malleja ja tarpeeksi uusia ideoita. 


Nyt on hyvä aika aloittaa joululahjasukkien teko! Tämä kirja on mainio apu siihen puuhaan. 

Minä sain oman kirjani kustantajalta, mutta tätä voi tilata vaikka heiltä suoraan, tästä. Minun veikkaukseni on, että tästä kirjasta tulee yksi kirjastojen lainatuimpia sukkakirjoja. 

Ai niin. Vielä yksi kommentti. Isot puikot tarkoittavat siis 3,5-4 -puikkoja. Minä olen tehnyt omat sukkani 3,5 puikoilla. Musta-harmaat sukat 7veljestä ja valko-pinkit Nallea. Kirjassa on käytetty muita lankoja, mutta näitä löytyy meidän kylältä ja Nalle-lanka on oma suosikkini villasukissa. Minä en ehkä halua tietää, mitä tarkoittaisi, jos ohjeet olisivat tehty tavallisilla tai jopa pienillä puikoilla :D Miten pienillä puikoilla sitten oikein operoitaisiin, jos isot puikot = 3,5? :D Minun hermoni eivät taipuisi siihen. 

Kiva kirja, suosittelen tutustumaan.