Romantiikan ystävälle

Vintagea ja hempeitä värejä.
Muistatteko vielä tämän? Nyt seuraa siihen jatkoa. 

Kuvasin Käsityömessuille Ajastolta saamani Diarion. Helmiäisvioletit kannet vaativat sisälleen vintagea.


Kauniit kynät ja koristeet ovat a ja o. 


Kalenterikoruja ja rusettiklemmareita tehtiin Seinäjoen Käsityömessuilla minun työpajoissani. 


Kun kalenterin aukaisee, vastassa on tämä näkymä.


Viikkonäkymä on tällainen. Sitä sitten lähdetään suttaamaan.


Jokaisella on oma makunsa ja tyylinsä. Minä olen tämän kalenterin kanssa harjoitellut tällaista romanttista ja suht hillittyä väriskaalaa. 



Koristeina käytin vintagekuvia (englantilainen näyttelijä Lily Elsie on minun suosikkini, hänestä on paljon kauniita kuvia netissä), diecutseja (Paperinauhasta), vesivärejä ja washiteippejä. 


Pienet kakkupaperit ovat käteviä ja kauniita!



... kuten myös vanhat nuotit. Minulla niitä riittää, mutta kahvilla vanhentamalla saa uusista vanhan näköisiä jos ei omista yhtä valtavaa nuottivarastoa kuin allekirjoittanut. 


Minun tyyliini kuuluu jättää paljon kirjoitustilaa.  


Tällaista kalenteria voi käyttää päiväkirjanakin. Kirjoitustilaa on hyvin koristelun jälkeenkin - tai sitten voi fiiliksen mukaan koristella koko viikon ihan täyteen ja käyttää art journal -tyyliä päiväkirjaansa. 

Tämän kalenterin paperi kestää yllättävän hyvin vesiväreillä lotraamista! 

Se, mikä todennäköisesti tulee vastaan jossain vaiheessa vuotta, on selän/renkaiden pieni koko - jos tyyliin kuuluu käyttää skräppipapereita, leikekuvia ym vastaavia, kalenteri paksunee aika nopeasti. Sen jälkeen kalenteri ei mene enää kauniisti kiinni ja pitää laittaa joku kaunis kuminauha ympärille. Eli jos se ärsyttää, kannattaa katsella muuta Ajaston valikoimaa. Tai olla käyttämättä joka aukeamalla lisäpapereita koristelussa. Teipit, vesivärit, tussit ja tarrat tämä kalenteri vetää sisäänsä oikein mainiosti.