Joulunavausviikonloppu

Minulla on teille tälle viikonlopulle kivaa asiaa :) Piti oikein istua ja pohtia, mistä aloitan ja mitä sen jälkeen. 

Päätin aloittaa näistä. 
Sain blogiyhteistyön merkeissä testattavaksi Metkatuotteen joulukahvia ja suklaatryffeleitä.



Ja, ettei tämä nyt mene taas pelkäksi hihkumiseksi ja hehkutukseksi, ensiksi pari järkevääkin sanaa Metkatuotteesta. 

Metkatuote on Minna-Mari Meriläisen 2012 perustama tuotemerkki, joka parnostaa suomalaiseen maaseutuhenkiseen kuviointiin ja lapsuuden mukaviin muistoihin maalaiskylällä. Metkatuotteella on mukavan laaja tuoterepertuaari; valikoimaa ja tarkempia tietoja löytyy heidän omilta sivuiltaan täältä

Istutin vaarin työmatkaltaan aikoinaan tuoman Eiffel-tornin kuviin; siinä on pieni pala minun mummolaani. Minun mummolassani tuoksui jouluisin myös aina kahvi ja suklaa.


Minä valitsin omaksi kahvikseni tämän Kyläläisten joulukahvin, jossa on hasselpähkinä- ja vanilja-aromia. Aikuisiällä pähkinöille allergisoituneena kaipaan etenkin jouluisin oikeaa hasselpähkinäsuklaata ja ilahduin kovasti tästä. En tiennyt, että hasselpähkinäkahvia on olemassa! 

Ja kyllä, tätä kahvia (minä sekoitan reilu puolet tätä ja loput taviskahvia) ja normaalia suklaata (tai niin kuin minä - näitä suklaatryffeleitä) - erittäin hyvä! Minä saan jälleen hasselpähkinäherkkua jouluna. 


Suklaatryffeleitä on paketissa vähän suhteessa paketin kokoon, mutta suosittelen ettette anna sen hämätä. Tässä nimittäin tapaamme vihdoin suklaan, joka oikeasti on "vain yksi riittää" -kaliiberia. Hyvää. Sanoisin, että tanakkaa suklaata; kahvin aveciksi yksi pienelle pitsiliinalle asetille laitettuna, sellainen hyvän illallisen kruunu. Ja mikäli harrastat juhlatilanteissa alkoholi-avecia, nämä suklaatryffelit toimivat hyvän espresson ja vaikka calvadoksen kanssa.


Muista nämä jouluna ja pikkujouluina! 
Helppo ja todennäköisesti mieluinen joulumuistaminen tai joululahjapakettiin kääräistävä pieni luksusjuttu. Tai niin kuin meillä - muuten vain ihan omaksi iloksi. Minä juon huomenaamullakin hasselpähkinäkahvia hiljaisessa talossa sohvan nurkassa ämpärin kokoisesta mukista ja yritän olla hiljaa etteivät lapset ihan vielä heräisi :D Äidin oma pyhä hetki hiljaisessa talossa. 

Meidän kylällä ihan paras valikoima on Latva-Rasulassa.

Tähän loppuun haluan laittaa kuvan Lapuan joulukuusesta. Katsokaa, miten hieno! Kuva on Lapuan Sanomisen Facebook-sivuilta, täältä. Kuvaajan nimeä en valitettavasti löytänyt.


Blogiyhteistyö Metkatuotteen ja edustajansa kanssa.