Ihana, ihana marseille

Enkä tarkoita paikkakuntaa, vaan saippuaa. 

Meillä on SOblogeina jälleen kiva yhteistyö S. Luhtalan kanssa, marseillea! 

Terra Provencen marseilletuotteet pitäisivät olla teille jo tuttuja, mikäli olette seuranneet SOblogeja viimekesänä. Nämä ovat tykättyjä! 

Minä olen käyttänyt tätä tuotesarjaa viime kesästä lähtien. Kun on tuote loppunut, olen ostanut uuden. Tämä ON hyvä. Minä sain nyt testattavaksi kesäkuussa myyntiin tulevan uutuustuoksun, ruusupuun. 


Tuotteet sinänsä ovat vanhaa tuttua taattua laatua ja osasin odottaa hyvää, mutta tämä tuoksu on ihana. Sanonko vielä kerran - ihana. Pehmeä ja pyöreä, kesäinen ja vähän makea. Mieto. Voiko tuoksusta sanoa sen olevan kaunis

Pidän näistä tuotteista paitsi kivojen tuoksujen ja toimivuuden, myös niiden monikäyttöisyyden vuoksi. Nestemäinen marseille (ylemmässä kuvassa isompi pullo) on tosiaan nestemäistä marseillea eikä mitään muuta. Sillä voi pestä nahkahanskat, nahkasohvan, koristetaljat ym. Voi vaikka huovuttaa sen kanssa tai käyttää mattopyykillä. Marseille mielletään perinteisesti palasaippuaksi, mutta tässä on haluttu käyttöä helpottamaan tehdä siitä nestesaippua. Makuasia, kumpaako tykkää enemmän käyttää. Minä olen pessyt ihan hiuksenikin tällä, kuiva päänahka tykkää. 

Käsivoide on kulkenut käsilaukussa nyt siitä lähtien, kun sain nämä. Nokan saa kierrettyä kiinni-asentoon, jolloin uskallan laittaa pullon laukkuun. Toki vähän pitää katsoa, että pullo on pystyssä ettei nokka kierry vahingossa auki-asentoon, mutta minulle se ei ole ollut ongelma. 


Olen töissä sairaalassa ja käsihygienian merkitystä ei voi ikinä tarpeeksi korostaa. Kuitenkin yhdistelmä sairaalan käsisaippuaa ja desinfiointiainetta meinaa tappaa käsieni ihon totaalisesti ja käsivoiteelta vaaditaan paljon. Sen pitää imeytyä HETI eikä saa jättää kalvoa. Tämä imeytyy! Ja vaikka näissä Terra Provencen käsivoiteissa on kaikissa tuoksu, ne ovat mietoja ja häviävät tarpeeksi nopeasti (tuoksuton sairaala, you know). Tämä käsivoide toistaiseksi on ollut ainoa, joka on toiminut. 

Käytän Terra Provencen voiteen oliivi-versiota meidän yhden lapsen kuivaan ihoon. Se pitää sen kunnossa näin talvikautena, jolloin ihon kuivuus on arkipäivää. Toimii meillä ihan huomattavasti paremmin kuin moni apteekkituote (ja kalvon tekevät tuotteet ovat ihan nou-nou).  

Uutena tuotteena sain testiin silitysveden.


Nyt tuoksuu hyvältä verhot ja pyyhkeet! Tuoksu on mieto, mutta kuitenkin havaittavissa oleva. Silitysvesihän on sitä, kun voi suihkuttaa silitettävälle kankaalle ja se auttaa sileän tuloksen saamiseen. Siis ihan höyryraudallakin silitettäessä. Minä harrastan silittämistä kuitenkin niin vähän, että olen käyttänyt tätä nyt lähinnä huonetuoksuna. Toimii sellaisenakin! 

Silitysvedellä on muitakin käyttötapoja, mutta niistä saatte lukea muiden SObloggareiden postauksista. Koiraihmisille erityisesti on todennäköisesti hyvä vinkki, mutta se koskee tiettyä tuoksua näistä. Jääkää kuulolle! 

Ja mistä näitä saa? 
Seinäjoella näitä myy Sisustuskahvila Ruufus (kts. edellinen postaus!), Lapualla Latva-Rasulan kukkakauppa ja Kauhavalla Sisustus Stars. Kaikki kolme ovat pieniä yrityksiä, joiden muukin valikoima todennäköisesti yllättää uuden kävijän positiivisesti. Käykää!