Kukkapöytä, moskasta käyttöön!

Meidän keittiössä on useampi viherkasvi. Niiden alla on ollut milloin mitäkin pärekoria ja jakkaraa, mutta kaipasin kunnon kukkapöytää. 


Tässä on yksi tämän kesän projekteista! Näin kuvan tällaisesta vastaavasta jollain amerikkalaisella sivulla Pinterestissä, mutten enää löydä sitä. Ihan siis omasta päästä tämä idea ei ole, tein oman versioni toisen omasta. 

Meinasin tämän pöydän tehdä kokonaan itse, mutta mies oli minua nopeampi ja minun osuuteni oli loppujen lopuksi vain käydä appiukon avustamana sirkkelöimässä levy oikeaan kokoon. Sielläkin päädyin vain työnjohtajaksi :D 

Tarvikkeet:
- sopivan kokoinen puinen levy tasoksi
- yksi jakkara, josta saa jalat ruuvattua irti
- jalkojen tarvitsema määrä ruuveja (minulla 12 kpl)
- maalia (minulla oli musta matta spraymaali)
- pora, ruuvinväännin tai ruuvimeisseli jalkojen kiinnittämiseen

Työ:
Ensin irroitetaan jalat jakkarasta ja tarvittaessa sahataan tasoksi meinattu levy oikean kokoiseksi.
Sitten:
1. maalaa osat haluamasi värisiksi. Spraymaali, kalkkimaali, betonipasta - kaikki käy. 
2. Kiinnitä jalat levyyn. 


Levy on roska. Siis jonkun toisen roska. Kuka tietää, mikä se on ollut? 
Rullakon pohja. Tukevaa ja jämäkkää puulevyä - ja tolkuttoman ruman väristä. 

Tämän kukkapöydän jalat ovat vanhasta Ikean jakkarasta. 

Valmis!


Tähän tarvittiin siis yksi keikkuva ja kulahtanut jakkara ja rullakonpohja. Plus ruuvit ja musta matta spraymaali. 

Siinä!


Konstailematon. Maastoutuu hyvin meidän keittiöön. (Sisustusihmiset hierovat kivistäviä silmiään näiden meidän puun eri sävyjen sekamelskan kanssa :D lattia menee vaihtoon jahka keritään sinne asti.) 

Koska en saa tähän minun alkuperäistä inspiraatiokuvaani ja -lähdettä, linkitän tähän toisen tavan käyttää samoja jakkaroita. Samat jakkarat ovat olleet käytössä täällä. Tuo projekti on minulla to do -listalla. Loistava idea saada yksittäisille kukille oikean korkuiset ja kivan näköiset alustat. 

Hauskaa viikonloppua!