Syyskukkia, asetelma silmäniloksi

Hain viikonlopuksi ehkä kauneimman kukka-asetelman, minkä olen koskaan omistanut (kyllä, hääkimppu mukaanluettuna). 


Monella on luottokampaaja. Se, jonka luokse mennään ja josta luopuminen on lähes mahdotonta. Minulla on luottokukkakaupantäti.Latva-Rasulan Tiina on taiteilija. 


Vein Tiinalle tekemäni kirjapohjan ja pyysin tekemään siihen syksyisen asetelman. 

 

Siinä on oranssinpunaisia, hehkuvan värisiä freesioita ja kummituspuuta! Olen nyynännyt asetelmaa vaikka miten kauan, minua viehättää sen monikerroksisuus.


Asetelmassa viehättää myös sen ristiriita - se, että siinä on jotain karua ja toisaalta hehkuvan voimakasta elämää. Siinä on syksy tiivistettynä! 


Asetelmaa voi kastella ja vielä nupuillaan olevien freesioiden pitäisi aueta. 

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kesä meni ja syksy tuli. Tänäaamuna kravasin autoni tuulilasia aamulla jäästä. Se sopii. Nyt saa kaivaa kynttilät esiin ja odottaa ruskaa. 


Rauhallista viikonloppua! 

Latva-Rasulan Kauhavan toimipisteessä on huomenna lauantaina mukavan kuuloinen tapahtuma. Käykää katsomassa tuo alkupäässä oleva linkki, sieltä löytyy mainos. Minä ehkä lähden ajelemaan sinne.