Piirtelyä


Löysin alkusyksystä piirtelyhaasteet. Käsittääkseni kyseessä on amerikkalainen ilmiö ja termi kuuluu doodling challenge tai doodle-a-day challenge. Piirtelyhaaste siis. Ideana on se, että annetaan valmis lista, jossa on kuukauden jokaiselle päivälle aiheensa. Ja se piirretään. 

Tyyli on näissä vapaa, piirroksen voi tehdä näin pienenä tai sitten isompana. Mustavalkoisena, kuulakärkikynällä, värikynillä, liiduilla, vesiväreillä - tai kaikilla näillä sekaisin. Ihan sama - kunhan joka päivä teet jotain pientä annetusta aiheesta. 

Minä olen nirso ja harhaoppinen - haen netistä näitä haasteita ja valitsen sieltä mukavan oloisen. Ja teen ne sitten omaan tahtiini. Minulla on tässä muutama jemmassa. 


Vaihtelua tuo sellaiset haasteet, joissa joka toinen tehdään jollakin tietyllä tekniikalla. Olen tehnyt kaksi sellaista, joissa joka toinen päivä piti tekstata tietty lyhyt teksti. Piti oikein pohtia, miten moneen erilaiseen fonttiin taipuukaan. 


Ja kuten näkyy, minun lempivälineeni ovat musta ohut kynä ja vesivärit.

Suosittelen kokeilemaan!