Kevätuudistus tytön huoneessa

Mitä sinä teet, kun kaipaat inspiraatiota? Minä menen kirppikselle. Pitkästä aikaa menin Kierrätysmyymälässä käymään. Mieli teki jotain keväistä ja erityisesti Tyttösen huoneeseen.


PAIDAT ovat ihan superhyvää tuunausmateriaalia. Halpoja, mukavaa ja ohutta puuvillaa - ja väriskaala on ihan mahdottoman iso. Minä haalin mukaani ihania jäätelösävyjä...


... koska mielessä oli tehdä tällaiset jäätelötyynyt. Keksiosa on miesten chinos-housut. Mukavaa pehmeäpintaista ohuehkoa materiaalia. 
(Idea tyynyihin on Muita ihania -kirjasta.)


Kierrätysmyymälästä löytyi myös glitter-laavalamppu


ja ihan mahtavat ohuet turkoosit verhot! 
 


Turkoosi ja nämä muut värit sopivat kivasti tytön huoneeseen, jossa tapetti (Tyttösen itse valitsema) on tuottanut minulle vähän harmaita hiuksia. Valkoinen ei sovi, vaaleanpunainen ei sovi, harmaa ei sovi - mutta nämä jäätelövärit sopivat! Silti kokonaisuus on selkeästi tyttömäinen.

Katossa on minun joskus tekemäni paperinarupallovalaisin.


Ja lattiassa vuosia sitten virkkaamani Aura-matto. (Lankavan ohje, löytyy heiltä edelleen.) 


Tyttösen päällä on minun ompelemani paita. Minä en aina ihan hoksaakaan, miten paljon meillä on itsetehtyjä asioita käytössä. Ovat sellaista normaalia, kulutukseen tehtyä kamaa meillä. Vasta, kun alan oikein erikseen pohtia asiaa, huomaan itsetehdyn määrän.

Sänkykin vaihtui - pois lähti vaaleanpunainen pikkutytön sänky ja tilalle tuli ison tytön korkea jenkkisänky.  

Lumi on sulanut ja kevät tulee. Ihanaa.