Pikku kesäprojekti

Minun kasvihuoneeni alkaa näyttää kasvihuoneelta! 


Näette puolivalmiista nyt kuvat jo tässä vaiheessa ja myöhemmin sitten lisää, kun projekti etenee. Tässä on vasta yksi kerros maalia ja lähempää maali ei ole tasainen, mutta pysytään nyt kameran kanssa tarpeeksi kaukana :D 

Minun isäni on käytännössä tehnyt tämän, minä ja mies olemme olleet apumiehinä. Paappavoimaa!


Olen kantanut kädet pitkinä kottikärryillä soraa ja multaa. (Kun minä pidän taukoa tai teen muuta, mies tekee samaa hommaa muualla päin pihaa.) Kasvihuoneen ympäristö kuuluu tähän projektiin. Mökin lattia on soraa ja betonilaatat. 


Kevyt lapio on monessa muussa puuhassa ihan susi, mutta tällaisessa soran ja mullan lappamisessa kottikärryihin aika hyvä. Lapio itsessään kun ei paina. 


Sitä ollaan trendikkäitäkin:


Vanhasta nahkavyöstä tuli vedin. Kyse oli puhtaasti käytännön ratkaisusta (piti saada oveen vedin eikä allekirjoittanut ollut tajunnut ajatella asiaa), mutta sopiipa nyt tuo kasvihuoneen fiilikseen. Lähes kaikki on kierrätettyä ja vanhaa. 

Sinkkisaavit ja -amme odottavat paikkaansa. Nyt on se vaihe, jolloin minun on pakko panna projekti tauolle ja tuijotella. Luovuus loppui kesken, mutta mukavaahan tällaista on suunnitella ja tuumia :)  

Mukavaa ja aurinkoista uuden viikon alkua! 
Meillä yksi lapsista on kuumeessa ja kuulostaa hylkeeltä, oink-oink