Tasku kalenteriin, jossa sellaista ei ole

Tämä ohje toimii kalenterissa, jossa on renkaat. 
Minulla on Happy Planner Mini. (Tässä kuvassa jo isoimmat mahdolliset renkaat. Sisällä on syksy 2018 ja koko vuosi 2019.) 


Happy Plannerissa ei ole taskuja ellei osta deluxe-kansia. Minä en halua toistaiseksi niitä, koska ne tekee kompaktin kokoisesta kalenterista lähes A5:n kokoisen ja haluan mukana kuljetettavan kalenterin olevan pienempi kuin se. 

Taskut on helppo tehdä. 
Tarvitaan yksi 12x12 skräppipaperi, mielellään kaksipuoleinen. 


Taitetaan paperi näin. (Alapuoli on siis taitettu päälle.) Kynä on tuossa koon hahmottamisen avuksi. Tee taitteesta niin iso kuin haluat taskun olevan syvä. Sen voi tässä vaiheessa myös reunalävistäjällä rouskuttaa pitsiseksi jos haluaa. 


Ja sitten puoliksi pystysuuntaan niin, että taite jää ulkopuolelle. Tämä on nyt hyvin lähellä A5-kokoa. Sovita omaan kalenteriisi ja leikkaa avonaisista reunoista ylimääräiset pois. Taitteet pitää säilyä ehjinä.



Liimaa tai käytä kaksipuoleista teippiä sen verran, että koko laitos pysyy yhdessä siististi. 

Sitten tehdään reiät. Happy Plannerin oma rei'itin menee polvilleen nelinkertaisen skräppipaperin kanssa, joten yhden reiän pidit ovat kova sana. Minulla on Happy Plannerin kiekot eli siksi olen leikannut nuo viillot reikiin auki. Käytä sabluunana kalenteriisi jo sopivaa paperia - tee tähän taskuinserttiin pisteet reikien kohdalle sen avulla. 



Sitten laitetaan paikoilleen ja täytetään taskut.


Tällä systeemillä tulee taskut molemmin puolin ja välilehdestä tulee tukeva. 

Minun Ministäni on tulossa paksu. 


Tämä kalenteri on tämä. Vertikaalinen viikkonäkymä.