Villaa ja bambua

 Joko ne helteet meni? 
Sen kunniaksi neuloin Tyttöselle villasukat. 

Minä ihailen kovasti kirjoneuleita, mutta tosiasiassa käytössä nämä tällaiset sileät perussukat ovat meillä kaikkein tykätyimmät. Siis kun puhutaan villasukista, jotka on tarkoitus työntää kenkään mukaan. 


Varressa on käänteen verran 2o-2n ja sen alla sileää. Teen aina kaikkiin sukkiin tiimalasikantapään nykyään. Se on nätti, helppo ja nopea eikä tarvitse noukkia mitään silmukoita jälkikäteen. 

Mitenkään maailman kestävimmät kenkäsukat nämä eivät varmaan ole, mutta en itse asiassa ole saanut vielä elämäni aikana yksiäkään ei-sukkalankana myydystä langasta tehtyjä sukkia rikki. 

Lanka on ihanaa. Sen kanssa olisin voinut värkätä kauemminkin ihan vain siitä ilosta, että saisin hiplata lankaa. 



Lanka on Alize Baby Woolia, Lankavan maahantuomaa ihanaa pehmeää ja kauniskierteistä lankaa. Pidän tämän langan värikartastakin (vaikka minä valitsin ihan vain valkoisen Tyttösen sukkiin). 



Minä vannon Cubicsien nimeen. Eli näiden. Ovat luistoltaan pehmeät ja mukavat käyttää ja neliskanttinen muoto tekee sen, ettei kädet väsy niin kuin tavallisilla neuloessa! Minulla menee oikean käden rystysen kohdalta kämmenestä kramppiin käsi helposti, mutta näillä ei mene. Puikot eivät myöskään ohuinakaan jousta liikaa (olen katkonut aika monet bambupuikot ja ruusupuiset). Tiedän näitä suositeltavan jos on nivelongelmia tai kädet väsyvät muuten neuloessa. 

Minä sain langat ja puikot yhteistyön puitteissa kesällä, kun kävimme parin SObloggarin kanssa Käsityö- ja puukkofestivaaleilla Kauhavalla (postaus niistä tässä). (Tästä näkyy Lankavan tulevat tapahtumat. Minä vinkkaan erityisesti tuosta samanaikaisesta tapahtumasta Seinäjoen Käsityömessujen kanssa, silloin Lankavalla kannattaa käydä!)